Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Wiadomości Zielona GóraWiadomości Zielona Góra
    • Biznes
    • Ludzie
    • Społeczeństwo
    • Styl życia i zdrowie
    • Technologie
    • Praca Zielona Góra
    Facebook X (Twitter) Instagram
    SUBSCRIBE
    • Biznes
    • Ludzie
    • Społeczeństwo
    • Styl życia i zdrowie
    • Technologie
    • Praca Zielona Góra
    Wiadomości Zielona GóraWiadomości Zielona Góra
    Home»Biznes»Bolt podsumowuje dotychczasowe działania podnoszące bezpieczeństwo w przejazdach
    Biznes

    Bolt podsumowuje dotychczasowe działania podnoszące bezpieczeństwo w przejazdach

    Wiadomości Zielona GóraBy Wiadomości Zielona Góra4 listopada 2022Brak komentarzy5 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit WhatsApp Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email

    Bezpieczeństwo przejazdów z aplikacją Bolt od zawsze jest jednym z głównych priorytetów firmy. Od dawna w aplikacji działa już rejestracja GPS każdego przejazdu, oceny kierowców przez pasażerów oraz formy aktywnego zachęcania użytkowników do weryfikowania danych samochodu i kierowcy przed rozpoczęciem przejazdu. Ponadto w tym roku Bolt podjął szereg działań mających podnieść bezpieczeństwo w przejazdach z aplikacją Bolt.

    „Uważamy, że nawet jedno zgłoszenie napastowania to o jedno za dużo. Dlatego jesteśmy zdeterminowani, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych przejazdów i dążymy do tego, aby każdy – pasażerka, pasażer, kierowczyni i kierowca czuli się bezpiecznie. Nasze działania są podyktowane ideą, że jeśli chcemy zmieniać oblicze miast, które będą przyjazne ludziom, to wszyscy musimy być częścią tej zmiany” – mówi Magdalena Mazur, szefowa Zespołu ds. Polityk Publicznych w Bolt.

    Działania Bolt mające podnieść bezpieczeństwo przejazdów

    – Szkolenia dla policji z rozwiązań i procedur Bolt

    W połowie października odbyło się szkolenie współorganizowane przez Bolt i wydział dw. z Handlem Ludźmi Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji. Spotkanie przeprowadzone dla kilkuset funkcjonariuszy policji z całej Polski miało na celu przekazać uczestnikom wiedzę na temat wdrożonych przez Bolt rozwiązań, a także informacje, które pomogą usprawnić współpracę firmy z policją. Podczas szkolenia omówione zostały podjęte dotąd przez Bolt działania w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa przejazdach, a także procedur dot. kierowców jak i pasażerów. Szkolenie było pierwszym z serii.

    – Weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym

    Bolt wdrożył również rozwiązanie technologiczne, jakim jest weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Rozwiązanie to ma z jednej strony zniechęcać do podszywania się pod kierowcę, ale przede wszystkim takie działanie uniemożliwić. W praktyce kierowcy są wyrywkowo proszeni o zrobienie sobie zdjęcia, które po porównaniu z prawem jazdy przechodzi autoryzację systemu i pozwala dalej kierowcy korzystać z aplikacji Bolt. Jeśli automatyczna autoryzacja nie powiedzie się, weryfikacją kierowcy zajmuje się członek specjalnego zespołu. W przypadku potwierdzenia nieprawidłowości, konto kierowcy zostaje zablokowane.

    – Tłumacz czatu pomiędzy pasażerem a kierowcą

    Ostatnio w aplikacji Bolt dla pasażerów wprowadzona została nowa funkcja opracowana przez warszawskich inżynierów Bolt: automatyczny translator czatu. W czacie pomiędzy kierowcą a pasażerem, translator automatycznie wykrywa język, którym porozumiewają się użytkownicy. W momencie gdy użytkownicy posługują się różnymi językami, ich wiadomości zostają automatycznie przetłumaczone na język, który wybrali w aplikacji. Tłumaczenie jest wyświetlone obok oryginalnej wiadomości. Nowa funkcja pozwala użytkownikom posługującym się różnymi językami w prosty sposób uzgodnić szczegóły przejazdu.

    – Ocena dotychczasowych działań przez Komitet Monitorujący

    21 czerwca br. odbyło się spotkanie Komitetu Monitorującego z udziałem m.in. Ministerstwa Infrastruktury oraz fundacji Feminoteka, podsumowujące wdrożone przez firmę Bolt rozwiązania bezpieczeństwa. Utworzenie Komitetu wynikało z opublikowanych w marcu Standardów Bezpieczeństwa, czyli zobowiązania Bolt do dalszego podnoszenia bezpieczeństwa w przewozach taksówkami. Spotkanie zakończyło się pozytywną oceną podjętych dotąd działań.

    – Kategoria „Kobiety dla kobiet”

    Bolt, w lipcu br. uruchomił kategorię „Kobiety dla kobiet”. Kategoria dostępna dla wszystkich kobiet w aplikacji Bolt łączy pasażerki oraz kierowczynie. Odtąd każda użytkowniczka aplikacji może zamówić przejazd z kierowczynią. Na początek nowa kategoria będzie dostępna w 9 polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Lublinie, Wrocławiu, Białymstoku, Bydgoszczy, Gorzowie Wielkopolskim i Zielonej Górze. Każda kierowczyni uprawniona do jazdy w kategorii „Kobiety dla kobiet” jest indywidualnie weryfikowana przez pracowników firmy. W aplikacji Bolt dla kierowców i kierowczyń dostępne jest rozwiązanie pozwalające na śledzenie przejazdu oraz przycisk alarmowy łączący z numerem alarmowym 112 bezpośrednio z aplikacji. Ponadto kierowczynie mają możliwość odrzucenia przejazdu, np. w przypadku jeśli stwierdzą, że został on zamówiony przez mężczyznę.

    – Współpraca z partnerem merytorycznym – fundacją Feminoteka

    W 2021 firma związała się z fundacją Feminoteka, która przeszkoliła zespół odpowiedzialny za kontakt z klientami, aby zapewnić zgłaszającym jak najlepsze wsparcie, a szukającym wsparcia pomoc na najwyższym poziomie. W marcu 2022 roku ta współpraca została zacieśniona. Fundacja Feminoteka jako parter merytoryczny wspierała firmę Bolt przy tworzeniu treści szkoleniowych dla kierowców oraz ponownie przeszkoliła pracowników działu obsługi klienta. Odtąd też osoby poszkodowane wymagające wsparcia psychologicznego są kierowane bezpośrednio do fundacji Feminoteka, która udziela im niezbędnej pomocy i opieki.

    – Szkolenia Bolt dla kierowców

    Bolt jako pierwsza platforma w Polsce wprowadziła w maju 2022 szkolenia dla kierowców, opracowane we współpracy z fundacją Feminoteka. Odtąd każdy kierowca korzystający z aplikacji Bolt przechodzi szkolenie a następnie zdaje test, aby móc kontynuować współpracę z Bolt. Szkolenia dostępne są w 5 wersjach językowych, najczęściej używanych w aplikacji. Webinar obejmuje podstawy z zachowania w ramach relacji pasażer-kierowca, tłumaczy, jakie zachowania są absolutnie niedopuszczalne oraz z jakimi konsekwencjami należy się liczyć w przypadku ich złamania.

    – Standardy Społeczności Bolt

    Firma opublikowała również zasady poprawnego zachowania pasażerów i kierowców, zebrane w formie Standardów Społeczności Bolt. Znajdują się w nim pogłębione informacje o kodach kulturowych, nieprawidłowych zachowaniach i przemocy seksualnej, a także konsekwencjach związanych z popełnianiem przestępstw związanych z przemocą seksualną. Standardy społeczności zostaną na stałe wpisane do regulaminów obowiązujących wszystkich użytkowników aplikacji Bolt, a ich nieprzestrzeganie może skutkować stałym usunięciem z aplikacji.

    Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.

    Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

    Więcej informacji: www.bolt.eu

    Źródło informacji: Bolt

     


    Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

    Bezpieczeństwo Społeczne Transport
    Wiadomości Zielona Góra
    • Website

    Related Posts

    Nextbike rozpoczyna sezon rowerowy 2025 andndash; pierwszy w Polsce MaaS i globalna ekspansja

    27 lutego 2025

    PKF BPO sfinalizowało przejęcie firmy EUROTAX Podatki

    20 lutego 2025

    Bolesławiec: Nie bądź obojętny andndash; reaguj!

    19 lutego 2025

    Comments are closed.

    Najnowsze informacje

    MRiRW: Komunikat dotyczący torfowisk i obszarów podmokłych objętych normą GAEC 2 (komunikat)

    10 marca 2025

    MEN: Podstawy programowe do przedmiotów: edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna podpisane przez Minister Edukacji (komunikat)

    7 marca 2025

    Nextbike rozpoczyna sezon rowerowy 2025 andndash; pierwszy w Polsce MaaS i globalna ekspansja

    27 lutego 2025

    Potyczki Algorytmiczne 2025 – stań w szranki z najlepszymi programistami w Polsce

    25 lutego 2025

    Bolesławiec: Lasek przy ul. Piastów andndash; przestrzeń dla wszystkich, którzy pragną obcować z naturą

    25 lutego 2025
    ZIELONA GÓRA WIADOMOŚCI
    ZP20 Piotr Markowski

    Al. Komisji Eukacji Narodowej 36 / 112B
    02-797 Warszawa

    +48 733 644 002
    office@zp20.pl

    Informacje prawne
    • Obowiązek informacyjny RODO
    • Polityka prywatności
    • Regulamin serwisu
    Ostatnie artykuły
    • MRiRW: Komunikat dotyczący torfowisk i obszarów podmokłych objętych normą GAEC 2 (komunikat)
    • MEN: Podstawy programowe do przedmiotów: edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna podpisane przez Minister Edukacji (komunikat)
    Wiadomości Zielona Góra
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    © 2025 Zielona Góra Wiadomości ZP20 Piotr Markowski.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.