Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Wiadomości Zielona GóraWiadomości Zielona Góra
    • Biznes
    • Ludzie
    • Społeczeństwo
    • Styl życia i zdrowie
    • Technologie
    • Praca Zielona Góra
    Facebook X (Twitter) Instagram
    SUBSCRIBE
    • Biznes
    • Ludzie
    • Społeczeństwo
    • Styl życia i zdrowie
    • Technologie
    • Praca Zielona Góra
    Wiadomości Zielona GóraWiadomości Zielona Góra
    Home»Biznes»POLREGIO: e-kasjer w videomacie będzie wspierał pasażerów w zakupie biletów
    Biznes

    POLREGIO: e-kasjer w videomacie będzie wspierał pasażerów w zakupie biletów

    Wiadomości Zielona GóraBy Wiadomości Zielona Góra12 października 2022Brak komentarzy5 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit WhatsApp Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email

    Dzięki nowemu urządzeniu podróżny będzie mógł skorzystać z pomocy e-kasjera, który jest osobą zlokalizowaną w call center. Konsultant doradzi w wyborze najlepszej opcji zakupu biletu i optymalnego połączenia. Usługa będzie dostępna od godz. 6.00 rano do 22.00 wieczorem przez 7 dni w tygodniu. Videomaty to autorski projekt POLREGIO, który narodził się ok. dwa lata temu i jest obecnie realizowany przy współpracy takich firm jak Avista sp. z.o.o, zajmująca się produkcją urządzeń elektronicznych oraz Grupa Netia.

    „Nasi specjaliści z Biura Handlowego POLREGIO na bieżąco monitorują wszystkie kanały sprzedaży biletów. Sprawdzamy też ich kosztochłonność, która jest bardzo istotna w obecnych czasach. Zauważamy tu dwie tendencje – z jednej strony duże zainteresowanie elektronicznymi kanałami sprzedaży wśród naszych klientów, a z drugiej – dostrzegamy wzrastające koszty tradycyjnych kanałów sprzedaży takich jak kasy biletowe – mówił Adam Pawlik, członek zarządu i dyrektor handlowy POLREGIO S.A. – Nie chcemy jednak rezygnować z tej formy, ponieważ jest ona bardzo istotna dla naszych pasażerów, którzy – w wielu przypadkach oczekują rozmowy z osobą, tak jak to się odbywa przy zakupie biletów w kasie biletowej stąd projekt videomatu z funkcja e-kasjera” – wyjaśniał.

    Zwrócił też uwagę na ograniczoną dostępność kas biletowych. „POLREGIO codziennie zatrzymuje się na ok. 1900 stacjach, a posiadamy jedynie 150 kas biletowych. W skrajnych przypadkach kosztochłonność kas przekracza nawet 50 procent. Na dworcach premium kasy czynne są ok. 12 godzin przez 7 dni w tygodniu, ale na mniejszych tylko ok. 7 godzin. Więc dostępność jest ograniczona przy jednoczesnych wysokich kosztach” – zaznaczył.

    „Pomyśleliśmy, że należałby znaleźć nowe narzędzie sprzedażowe, które łączyłby różne cele: posiadałoby funkcjonalność tradycyjnej kasy biletowej, dostępne będzie w godzinach uruchamianych pociągów przez POLREGIO, a jego kosztochłonność byłaby jednocyfrowa” – wskazał Adam Pawlik.

    Jak podkreślił, bardzo wysokie koszty istnienia kas biletowych, szczególnie na mniejszych stacjach, zostałyby znacząco zmniejszone dzięki wprowadzeniu videomatów łączących pasażerów z konsultantami w call center.

    „Naszym celem jest, by klient miał poczucie, że został tak dobrze zaopiekowany jak w tradycyjnej kasie biletowej. Jeżeli będzie miał potrzebę pomocy, wsparcia przy zakupie biletu, to podchodząc do videomatu je otrzyma. W ciągu maksymalnie 60 sekund uzyska połączenie z e-kasjerem i kupi bilet w najlepszej opcji” – zapewnił Adam Pawlik.

    „Bardzo skrupulatnie pracowaliśmy nad tym, żeby videomat był przede wszystkim funkcjonalnym urządzeniem, ale w trakcie jego projektowania nie zapominaliśmy o estetyce. Wysoko postawiliśmy poprzeczkę naszemu wykonawcy – firmie Avista, która wiedziała, że urządzenie ma być szybkie, sprawne i nowoczesne” – tłumaczył Adam Pawlik.

    Zapowiedział, że po oddaniu do użytku w środę dwóch videomatów na stacji Łódź-Widzew i Świnoujście, następnych osiem będzie uruchamianych sukcesywnie w kolejnych dniach. „W ciągu kilku najbliższych tygodni videomaty będą dostępne w ramach pilotażu między innymi w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Szczecinie oraz Opolu” – zapewnił Adam Pawlik.

    Przez kolejne 6 miesięcy wykorzystanie urządzeń będzie na bieżąco monitorowane.

    „To jest projekt pilotażowy, nam bardzo zależy na tym, żeby mieć wskaźniki z różnych typów lokalizacji, nie tylko z tych największych stacji, gdzie jest najwięcej klientów, ale również z mniejszych miejscowości. Każdy videomat będzie miał tę samą funkcjonalność niezależnie od lokalizacji. Zbadamy, jak będzie wyglądała sprzedaż na mniejszych i większych stacjach, jakie będzie zainteresowanie klientów. Te wszystkie czynniki będą bardzo ważne przy podejmowaniu kolejnych decyzji – mówił członek zarządu POLREGIO. – Jeżeli ten pilotaż wypadnie pomyślnie, to na przestrzeni roku czy półtora stanie na stacjach w całej Polsce znacząco większa liczba takich urządzeń” – podsumował.

    „Avista od blisko 20 lat zajmuje się systemami do sprzedaży biletów. Inspirowaliśmy się rozwiązaniami z segmentu retail i dzięki temu udało nam się stworzyć to urządzenie – podkreślał Sebastian Borowski, prezes zarządu Avista Sp. z o.o. – Proces projektowania rozwiązania w zakresie oprogramowania oraz samego urządzenia był złożony, na każdym etapie chcieliśmy sprostać oczekiwaniom pasażerów oraz POLREGIO. Jestem przekonany, że możemy być dumni z końcowego efektu. Wdrażamy produkt, który z całą pewnością ułatwi proces zakupu biletów” – dodał.

    Urządzenie jest wyposażone w 32-calowy ekran dotykowy, terminal płatniczy oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Videomat posiada także klasyczną funkcjonalność biletomatu.

    „Podróżny ma możliwość zakupu w dwóch opcjach: samodzielnie lub przy wsparciu e-kasjera, u którego może zasięgnąć informacji na temat najkorzystniejszej oferty handlowej – mówił Tomasz Sawczuk, kierownik ds. kluczowych klientów w Grupie Netia. – Oferujemy trzy lokalizacje, w których są usytuowani nasi odpowiednio przeszkoleni konsultanci. To nam daje gwarancję dostępności usługi przez 365 dni w roku, siedem dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. W związku z tym jeżeli będzie taka konieczność jesteśmy w stanie rozszerzyć dostępność konsultantów” – uzupełnił.

    POLREGIO S.A., które w całości finansuje nowy projekt, to największy pasażerski przewoźnik w Polsce, z 26 proc. udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1500 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta blisko 70 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.

    Źródło informacji: PAP MediaRoom

     


    Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

    Biznes kolej Technologie Transport
    Wiadomości Zielona Góra
    • Website

    Related Posts

    Nextbike rozpoczyna sezon rowerowy 2025 andndash; pierwszy w Polsce MaaS i globalna ekspansja

    27 lutego 2025

    PKF BPO sfinalizowało przejęcie firmy EUROTAX Podatki

    20 lutego 2025

    MI: Umowa na realizację obwodnicy Głogowa i projekt mostu w Głuchołazach podpisane (komunikat)

    3 lutego 2025

    Comments are closed.

    Najnowsze informacje

    MRiRW: Komunikat dotyczący torfowisk i obszarów podmokłych objętych normą GAEC 2 (komunikat)

    10 marca 2025

    MEN: Podstawy programowe do przedmiotów: edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna podpisane przez Minister Edukacji (komunikat)

    7 marca 2025

    Nextbike rozpoczyna sezon rowerowy 2025 andndash; pierwszy w Polsce MaaS i globalna ekspansja

    27 lutego 2025

    Potyczki Algorytmiczne 2025 – stań w szranki z najlepszymi programistami w Polsce

    25 lutego 2025

    Bolesławiec: Lasek przy ul. Piastów andndash; przestrzeń dla wszystkich, którzy pragną obcować z naturą

    25 lutego 2025
    ZIELONA GÓRA WIADOMOŚCI
    ZP20 Piotr Markowski

    Al. Komisji Eukacji Narodowej 36 / 112B
    02-797 Warszawa

    +48 733 644 002
    office@zp20.pl

    Informacje prawne
    • Obowiązek informacyjny RODO
    • Polityka prywatności
    • Regulamin serwisu
    Ostatnie artykuły
    • MRiRW: Komunikat dotyczący torfowisk i obszarów podmokłych objętych normą GAEC 2 (komunikat)
    • MEN: Podstawy programowe do przedmiotów: edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna podpisane przez Minister Edukacji (komunikat)
    Wiadomości Zielona Góra
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    © 2025 Zielona Góra Wiadomości ZP20 Piotr Markowski.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.